Komunikaty i ogłoszenia

Planowane rozwiązania w zakresie szacowania szkód powstałych w wyniku tegorocznej suszy

Planowane rozwiązania w zakresie szacowania...

Wstępne informacje w sprawie szacowania szkód powstałych w wyniku tegorocznej suszy

6 lipca 2023 r. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi przekazał Wojewodzie Wielkopolskiemu informację o planowanych rozwiązaniach dotyczących szacowania szkód w wyniku tegorocznej suszy.

Planowane rozwiązania zakładają szacowanie szkód albo za pośrednictwem aplikacji suszowej „zgłoś szkodę rolniczą”, albo przy udziale aplikacji suszowej wraz z jednoczesnym szacowaniem przez komisje na wniosek złożony przez producenta rolnego.

Mając na względzie ww. propozycje, zwracamy szczególną uwagę na to, że nadal podstawowym obowiązkiem rolnika będzie złożenie wniosku o oszacowanie szkód w aplikacji suszowej, a oszacowanie przez komisję strat w uprawach będzie opcjonalne.

Z uwagi na trwające w ministerstwie prace nad planowanymi rozwiązaniami w zakresie szacowania szkód, dalsze informacje i wytyczne zostaną przekazane w późniejszym terminie.

Wszelkie informację będą Państwu na bieżąco przekazywane oraz zamieszczane na stronie internetowej Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu  w zakładce „Sprawy” — „Ochrona wód, Środowisko i Rolnictwo” - „Szkody w rolnictwie”.

Więcej infomacji:
https://www.poznan.uw.gov.pl/
http://wir.org.pl/asp/komisje-beda-szacowac-szkody-powstale-w-wyniku-suszy,1,artykul,1,3775

Pliki do pobrania

Ogłoszenie w sprawie upublicznienia oferty na...

Ogłoszenie w sprawie upublicznienia...

Ogłoszenie Burmistrza Dobrej z dnia 19.04.2024 r. w sprawie upublicznienia oferty na realizację zadania publicznego. W związku ze złożoną do Urzędu Miejskiego w Dobrej dnia 12.04.2024...

Informacja o wywieszeniu wykazu nieruchomości

Informacja o wywieszeniu wykazu...

Działając na podstawie art. 35 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami Burmistrz Dobrej informuje, iż na okres 21 dni tj. w terminie od 09.04.2024 r. do dnia...

Informacja o wywieszeniu listy osób

Informacja o wywieszeniu listy osób

Burmistrz Dobrej informuje o wywieszeniu listy osób zakwalifikowanych do zawarcia umowy najmu lokalu na czas nieokreślony. Lista znajduje się na tablicy ogłoszeń znajdującej się w...

Koła gospodyń wiejskich mogą się ubiegać o wsparcie...

Koła gospodyń wiejskich mogą się...

Od 25 marca 2024 r. koła gospodyń wiejskich wpisane do Krajowego Rejestru Kół Gospodyń Wiejskich mogą składać w biurach powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa...

Od kwietnia zmiany w programie „Czyste Powietrze”

Od kwietnia zmiany w programie...

Wprowadzenie obowiązku wyboru pomp ciepła oraz kotłów zgazowujących drewno i kotłów na pellet tylko z tych wpisanych na listę zielonych urządzeń...

Informacja o wywieszeniu projektu listy osób

Informacja o wywieszeniu projektu...

Burmistrz Dobrej informuje o wywieszeniu projektu listy osób zakwalifikowanych do zawarcia umowy najmu lokalu na czas nieokreślony. Lista znajduje się na tablicy ogłoszeń znajdującej...

Wnioski o pomoc suszową

Wnioski o pomoc suszową

Burmistrz Dobrej przypomina, że do 15.03.2024 r. można składać do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wnioski o udzielenie pomocy finansowej producentowi rolnemu, w którego...