Dobra24- serwis informacyjny Urzędu Miejskiego w DobrejDobra24- serwis informacyjny Urzędu Miejskiego w Dobrej
pl. Wojska Polskiego 10
tel.: 63 279 90 11
e-mail: um@dobra24.pl

Planowane rozwiązania w zakresie szacowania szkód powstałych w wyniku tegorocznej suszy

Wstępne informacje w sprawie szacowania szkód powstałych w wyniku tegorocznej suszy

6 lipca 2023 r. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi przekazał Wojewodzie Wielkopolskiemu informację o planowanych rozwiązaniach dotyczących szacowania szkód w wyniku tegorocznej suszy.

Planowane rozwiązania zakładają szacowanie szkód albo za pośrednictwem aplikacji suszowej „zgłoś szkodę rolniczą”, albo przy udziale aplikacji suszowej wraz z jednoczesnym szacowaniem przez komisje na wniosek złożony przez producenta rolnego.

Mając na względzie ww. propozycje, zwracamy szczególną uwagę na to, że nadal podstawowym obowiązkiem rolnika będzie złożenie wniosku o oszacowanie szkód w aplikacji suszowej, a oszacowanie przez komisję strat w uprawach będzie opcjonalne.

Z uwagi na trwające w ministerstwie prace nad planowanymi rozwiązaniami w zakresie szacowania szkód, dalsze informacje i wytyczne zostaną przekazane w późniejszym terminie.

Wszelkie informację będą Państwu na bieżąco przekazywane oraz zamieszczane na stronie internetowej Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu  w zakładce „Sprawy” — „Ochrona wód, Środowisko i Rolnictwo” - „Szkody w rolnictwie”.

Więcej infomacji:
https://www.poznan.uw.gov.pl/
http://wir.org.pl/asp/komisje-beda-szacowac-szkody-powstale-w-wyniku-suszy,1,artykul,1,3775

Pliki do pobrania


Powyższa informacja pochodzi ze strony www.dobra24.pl
© Dobra24- serwis informacyjny Urzędu Miejskiego w Dobrej