Komunikaty i ogłoszenia

Koła gospodyń wiejskich mogą się ubiegać o wsparcie statutowe na 2024 rok

Koła gospodyń wiejskich mogą się ubiegać o...

Od 25 marca 2024 r. koła gospodyń wiejskich wpisane do Krajowego Rejestru Kół Gospodyń Wiejskich mogą składać w biurach powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wnioski o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa.

Wysokość wsparcia jest zróżnicowana:
8 tys. zł mogą otrzymać koła liczące nie więcej niż 30 osób;
stawka 9 tys. zł dotyczy tych składających się z 31-75 członków;
w przypadku jeszcze liczniejszych KGW dofinansowanie wynosi 10 tys. zł.

Środki można przeznaczyć na cele statutowe, na przykład:

  1. działalność społeczno-wychowawczą i oświatowo-kulturalną w środowiskach wiejskich;
  2. działalność na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  3. rozwój przedsiębiorczości kobiet;
  4. inicjowanie i prowadzenie działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  5. upowszechnianie i rozwijanie form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  6. działania związane z reprezentacją interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  7. rozwój kultury ludowej, w tym w szczególności kultury lokalnej i regionalnej.

Nabór prowadzą biura powiatowe Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Ostatni dzień na złożenie wniosku to, tak jak w poprzednich latach, 30 września.

W przypadku wyczerpania zaplanowanej puli środków nabór zostanie zakończony. 

Więcej informacji oraz wniosek o przyznane wsparcia  – otwórz

Wnioski można składać bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego ARiMR, za pośrednictwem platformy ePUAP, usługi mObywatel na stronie gov.pl lub wysłać rejestrowaną przesyłką pocztową. Przy składaniu wniosku o przyznanie pomocy dla koła gospodyń wiejskich za pośrednictwem platformy ePUAP należy postępować analogicznie jak w przypadku składania wniosku o wpis do KRKGW.

Ogłoszenie w sprawie upublicznienia oferty na...

Ogłoszenie w sprawie upublicznienia...

Ogłoszenie Burmistrza Dobrej z dnia 19.04.2024 r. w sprawie upublicznienia oferty na realizację zadania publicznego. W związku ze złożoną do Urzędu Miejskiego w Dobrej dnia 12.04.2024...

Informacja o wywieszeniu wykazu nieruchomości

Informacja o wywieszeniu wykazu...

Działając na podstawie art. 35 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami Burmistrz Dobrej informuje, iż na okres 21 dni tj. w terminie od 09.04.2024 r. do dnia...

Informacja o wywieszeniu listy osób

Informacja o wywieszeniu listy osób

Burmistrz Dobrej informuje o wywieszeniu listy osób zakwalifikowanych do zawarcia umowy najmu lokalu na czas nieokreślony. Lista znajduje się na tablicy ogłoszeń znajdującej się w...

Od kwietnia zmiany w programie „Czyste Powietrze”

Od kwietnia zmiany w programie...

Wprowadzenie obowiązku wyboru pomp ciepła oraz kotłów zgazowujących drewno i kotłów na pellet tylko z tych wpisanych na listę zielonych urządzeń...

Informacja o wywieszeniu projektu listy osób

Informacja o wywieszeniu projektu...

Burmistrz Dobrej informuje o wywieszeniu projektu listy osób zakwalifikowanych do zawarcia umowy najmu lokalu na czas nieokreślony. Lista znajduje się na tablicy ogłoszeń znajdującej...

Wnioski o pomoc suszową

Wnioski o pomoc suszową

Burmistrz Dobrej przypomina, że do 15.03.2024 r. można składać do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wnioski o udzielenie pomocy finansowej producentowi rolnemu, w którego...