Z życia gminy

Susza 2023 - zgłoszenia elektronicznie.

Susza 2023 - zgłoszenia elektronicznie.

Szanowni Państwo,

W związku z licznymi zapytaniami Burmistrz Dobrej informuje, że podstawą oszacowania szkód spowodowanych przez tegoroczną suszę jest złożenie elektronicznego wniosku przez producenta rolnego za pośrednictwem aplikacji suszowej. Zgłoszenia przez aplikację można dokonać nawet po zbiorach przez stronę: https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign

Nie ma więc konieczności składania wniosku o oszacowanie strat suszowych przez komisję d/s  szacowania szkód w uprawach rolnych.

W przypadku, gdyby rolnik chciał aby dodatkowo szacowania dokonała również komisja poprzez weryfikację na miejscu, konieczne jest zgłoszenie tego faktu, przez wypełnienie papierowego wniosku (wzór w załączniku) do Urzędu Miejskiego w Dobrej w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 września 2023 r. Warunkiem weryfikacji przez komisję jest jednak pozostawienie plonu na polu do czasu wizytacji komisji.

Uwaga! Komisja nie sporządza protokołu z szacowania strat, a jedynie raport z wizji w gospodarstwie rolnym. Raport ten jest dokumentem dobrowolnym i sporządzanym na papierowy wniosek. Raport nie zastępuje zgłoszenia szkody i nie zwalnia rolnika z konieczności złożenia elektronicznego wniosku przez aplikację suszową.

Więcej informacji pod nr tel.: 63 279 99 35.

Burmistrz Dobrej
/-/ Tadeusz Gebler

Pliki do pobrania

  • Wniosek szacowanie strat 2023 - 23.57kB Pobierz
Harmonogram zajęć w ramach programu Aktywna Szkoła...

Harmonogram zajęć w ramach programu...

Burmistrz Dobrej zaprasza wszystkich chętnych – dzieci, młodzież i dorosłych – do udziału w bezpłatnych, aktywizujących zajęciach sportowych w ramach programu ,,Aktywna...

Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie zasad...

Konsultacje społeczne projektu...

OGŁOSZENIE Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji Burmistrz Dobrej zawiadamia o rozpoczęciu konsultacji...

Konsultacje społeczne projektu Gminnego Programu...

Konsultacje społeczne projektu...

Ogłoszenie o konsultacjach społecznych projektu Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Dobra do roku 2030 Burmistrz Dobrej zawiadamia o konsultacjach społecznych projektu „Gminnego...

Ogłoszenie Burmistrza Dobrej o wynikach konsultacji...

Ogłoszenie Burmistrza Dobrej o...

OGŁOSZENIE BURMISTRZA DOBREJ z dnia 23.09.2024 roku. Burmistrz Dobrej ogłasza wyniki z przeprowadzenia konsultacji projektu „Programu współpracy Gminy Dobra z organizacjami...

Zaproszenie na wyjątkowe wydarzenie!

Zaproszenie na wyjątkowe wydarzenie!

Serdecznie zapraszamy do udziału w wyjątkowym wydarzeniu z cyklu „Biznes po Wielkopolsku", które odbędzie się 11 października 2024 r. w Turku. To spotkanie to...

odwołanie XIII Powiatowych Zawodów...

odwołanie XIII Powiatowych Zawodów...

Zarząd Oddziału Powiatowego  ZOSP RP i Komenda Powiatowa PSP w porozumieniu z Zarządem Oddziału Miejsko-Gminnego w Dobrej informuje, że w związku z sytuacją panującą na południu...

Szkolenie Akademii Sportu Powszechnego w Dobrej

Szkolenie Akademii Sportu...

12 września o godzinie 17:00 na hali sportowej w Dobrej odbyło się szkolenie Akademii Sportu Powszechnego. Akademia Sportu Powszechnego to inicjatywa w ramach programu Aktywna Szkoła w...

VI Ogólnopolski Konkurs dla Młodzieży „Moja Wizja...

VI Ogólnopolski Konkurs dla...

Zachęcamy do wzięcia udziału w VI Ogólnopolskim Konkurs dla Młodzieży "Moja Wizja Zero - Recepta na zdrowie w gospodarstwie rolnym". Konkurs jest realizowany w ramach...