Z życia gminy

Susza 2023 - zgłoszenia elektronicznie.

Susza 2023 - zgłoszenia elektronicznie.

Szanowni Państwo,

W związku z licznymi zapytaniami Burmistrz Dobrej informuje, że podstawą oszacowania szkód spowodowanych przez tegoroczną suszę jest złożenie elektronicznego wniosku przez producenta rolnego za pośrednictwem aplikacji suszowej. Zgłoszenia przez aplikację można dokonać nawet po zbiorach przez stronę: https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign

Nie ma więc konieczności składania wniosku o oszacowanie strat suszowych przez komisję d/s  szacowania szkód w uprawach rolnych.

W przypadku, gdyby rolnik chciał aby dodatkowo szacowania dokonała również komisja poprzez weryfikację na miejscu, konieczne jest zgłoszenie tego faktu, przez wypełnienie papierowego wniosku (wzór w załączniku) do Urzędu Miejskiego w Dobrej w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 września 2023 r. Warunkiem weryfikacji przez komisję jest jednak pozostawienie plonu na polu do czasu wizytacji komisji.

Uwaga! Komisja nie sporządza protokołu z szacowania strat, a jedynie raport z wizji w gospodarstwie rolnym. Raport ten jest dokumentem dobrowolnym i sporządzanym na papierowy wniosek. Raport nie zastępuje zgłoszenia szkody i nie zwalnia rolnika z konieczności złożenia elektronicznego wniosku przez aplikację suszową.

Więcej informacji pod nr tel.: 63 279 99 35.

Burmistrz Dobrej
/-/ Tadeusz Gebler

Pliki do pobrania

  • Wniosek szacowanie strat 2023 - 23.57kB Pobierz
Aktywna integracja - konkurs dla organizacji pozarządowych

"Aktywna integracja" - konkurs dla...

Serdecznie zapraszamy na spotkanie informacyjne na temat konkursu dotyczącego wsparcia osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w ramach naboru 6.10 "Aktywna integracja"...

Zapraszamy do udziału w konferencji Wsparcie zmiany...

Zapraszamy do udziału w konferencji...

Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu serdecznie zaprasza do udziału w konferencji "Wsparcie zmiany społecznej w Wielkopolsce Wschodniej", której celem jest...

Ogłoszenie Burmistrza Dobrej w sprawie przeprowadzenia...

Ogłoszenie Burmistrza Dobrej w...

  OGŁOSZENIE BURMISTRZA DOBREJ W SPRAWIE PRZEPROWADZENIA KONSULTACJI SPOŁECZNYCH Z MIESZKAŃCAMI GMINY DOBRA Zgodnie z art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o...

Do 7.000 zł na realizację społecznych pomysłów

Do 7.000 zł na realizację...

Ruszyła jedenasta edycja Wielkopolskiej Wiary – konkursu mikrodotacji dla wielkopolskich organizacji społecznych. Najlepsze pomysły otrzymają do 7.000 złotych dofinansowania! Wkład...

Weź udział w konkursie - Stwórz własną rymowankę i...

Weź udział w konkursie - Stwórz...

Oddział Regionalny Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Poznaniu, informuje że na stronie internetowej www.gov.pl/krus został ogłoszony VI Ogólnopolski Konkurs dla Dzieci na...

Uzupełniający nabór uczestników do projektu...

Uzupełniający nabór uczestników...

Uzupełniający nabór uczestników do projektu „Wsparcie rozwoju odnawialnych źródeł energii w Gminie Dobra” Urząd Miejski w Dobrej informuje, że...

Skorzystaj z darmowych porad!

Skorzystaj z darmowych porad!

Uprzejmie informujemy, że w Gminnym Punkcie Konsultacyjnym działającym przy GKRPA znajdującym się przy ul. Wiatraki 15, 62-730 Dobra przyjmują specjaliści, którzy udzielają...