Z życia gminy

Susza 2023 - zgłoszenia elektronicznie.

Susza 2023 - zgłoszenia elektronicznie.

Szanowni Państwo,

W związku z licznymi zapytaniami Burmistrz Dobrej informuje, że podstawą oszacowania szkód spowodowanych przez tegoroczną suszę jest złożenie elektronicznego wniosku przez producenta rolnego za pośrednictwem aplikacji suszowej. Zgłoszenia przez aplikację można dokonać nawet po zbiorach przez stronę: https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign

Nie ma więc konieczności składania wniosku o oszacowanie strat suszowych przez komisję d/s  szacowania szkód w uprawach rolnych.

W przypadku, gdyby rolnik chciał aby dodatkowo szacowania dokonała również komisja poprzez weryfikację na miejscu, konieczne jest zgłoszenie tego faktu, przez wypełnienie papierowego wniosku (wzór w załączniku) do Urzędu Miejskiego w Dobrej w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 września 2023 r. Warunkiem weryfikacji przez komisję jest jednak pozostawienie plonu na polu do czasu wizytacji komisji.

Uwaga! Komisja nie sporządza protokołu z szacowania strat, a jedynie raport z wizji w gospodarstwie rolnym. Raport ten jest dokumentem dobrowolnym i sporządzanym na papierowy wniosek. Raport nie zastępuje zgłoszenia szkody i nie zwalnia rolnika z konieczności złożenia elektronicznego wniosku przez aplikację suszową.

Więcej informacji pod nr tel.: 63 279 99 35.

Burmistrz Dobrej
/-/ Tadeusz Gebler

Pliki do pobrania

  • Wniosek szacowanie strat 2023 - 23.57kB Pobierz
Prezentacja OZE

Prezentacja OZE

Poniżej zamieszczamy prezentację ze spotkania informacyjnego dotyczącego dofinansowania na odnawialne źródła energii dla mieszkańców Gminy Dobra.

Wspieranie edukacji włączającej w Gminie Dobra i...

Wspieranie edukacji włączającej w...

Więcej informacji o projekcie pod adresem:  https://wspieranieedukacji.pl/

Zgłaszanie przedstawicieli organizacji pozarządowych,...

Zgłaszanie przedstawicieli...

Burmistrz Dobrej zaprasza organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do wskazywania kandydatów na...

Otwarty konkurs ofert na powierzenie realizacji zadań...

Otwarty konkurs ofert na powierzenie...

Burmistrz Dobrej ogłasza otwarty konkursu ofert na powierzenie realizacji zadań publicznych w zakresie kultury fizycznej w 2025 roku. Cele konkursu, warunki realizacji zadań oraz kryteria...

Inwentaryzacja Azbestu - obowiązek dla właścicieli...

Inwentaryzacja Azbestu - obowiązek...

Zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz...

Akcja Bezpieczne Ferie Zimowe

Akcja "Bezpieczne Ferie Zimowe"

Każdego roku podczas ferii zimowych Państwowa Inspekcja Sanitarna prowadzi akcję informacyjno- edukacyjną pod hasłem „Bezpieczne ferie zimowe”, skierowaną do ogółu...

Skorzystaj z ulgi na basen w okresie ferii - kampania...

Skorzystaj z ulgi na basen w okresie...

Burmistrz Dobrej Tadeusz Gebler uprzejmie informuje, że w związku z zawartym porozumieniem pomiędzy Gminą Dobra a Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Turku, dzieci i młodzież uczące się w...