Dobra24- serwis informacyjny Urzędu Miejskiego w DobrejDobra24- serwis informacyjny Urzędu Miejskiego w Dobrej
pl. Wojska Polskiego 10
tel.: 63 279 90 11
e-mail: um@dobra24.pl

W tym roku ZUS nie rozliczy emerytom nadpłaty podatku

W tym roku ZUS nie rozliczy emerytom nadpłaty podatku

W tym roku część emerytów czekają zmiany: wszyscy ci, którym z rozliczenia podatku za 2020 r. wynika nadpłata, nie zostaną już ? tak jak do tej pory ? rozliczeni przez ZUS.

Zamiast PIT-40A takie osoby otrzymają w tym roku PIT 11A.

Osoby, które otrzymały z organu rentowego PIT-11A, mogą:

  • złożyć samodzielnie zeznanie roczne, albo
  • nic nie robić do 30 kwietnia - wtedy urząd skarbowy zaakceptuje zeznanie PIT-37 za 2020 r., automatycznie wygenerowane w usłudze Twój e-PIT.

Jeśli senior w ubiegłym roku otrzymał PIT-40A i przekazał 1% swojego podatku wybranej organizacji pożytku publicznego wypełniając jedynie oświadczenie PIT-OP, ta sama organizacja otrzyma automatycznie 1% jego podatku również w tym roku.

Jeśli jednak chciałby zmienić swój wybór (a otrzymał w tym roku PIT-11A) ? będzie musiał wypełnić i wysłać do urzędu skarbowego zeznanie PIT-37. Z formularza PIT-OP mogą bowiem skorzystać tylko ci, którzy otrzymali od ZUS-u PIT-40A.

Zwrot nadpłaty podatku trwa do 45. dni, jeśli zeznanie zostanie automatycznie zaakceptowane albo złożone elektronicznie - najłatwiej w usłudze twój e-PIT, dostępnej w serwisie e-Urząd Skarbowy na podatki.gov.pl. W przypadku zeznań papierowych termin zwrotu wynosi do 3. miesięcy.

Osoby, które otrzymały PIT-40A nie muszą rozliczać PIT, o ile nie osiągnęły w ubiegłym roku przychodów z innych źródeł i nie korzystają z ulg i odliczeń. W przeciwnym wypadku powinny do 30 kwietnia złożyć odpowiednie zeznanie roczne.

 

Twój e-PIT ? najszybsza i najprostsza forma rozliczenia

Krajowa Administracja Skarbowa przygotowała podatnikom ich zeznania roczne na podstawie posiadanych przez siebie danych. W usłudze Twój e-PIT są najczęściej wypełniane zeznania roczne, czyli PIT-37 i PIT-38. Osoby, które nie prowadzą działalności gospodarczej, mogą skorzystać z zeznań przygotowanych na formularzach PIT-28 i PIT-36.

Dostępne będzie również oświadczenie o przekazaniu 1% podatku organizacji pożytku publicznego czyli PIT-OP.

Logowanie do usługi odbywa się przez e-Urząd Skarbowy, na stronie podatki.gov.pl, na 3 sposoby:

  • przez login.gov.pl (czyli: profil zaufany, e-dowód lub bankowość elektroniczną),
  • danymi podatkowymi (PESEL lub NIP i kwota przychodów),
  • przez aplikację mObywatel.

Podatnik korzystający z usługi może uzupełnić zeznanie przygotowane dla niego przez KAS i uwzględnić przysługujące mu odliczenia. Może też zadeklarować przekazanie 1% swojego podatku dla dowolnie wybranej Organizacji Pożytku Publicznego.

Twój e-PIT działa przez całą dobę i można z niego korzystać na dowolnym urządzeniu podłączonym do internetu.

Więcej informacji:

 

Jak przekazać 1% swojego podatku na rzecz OPP

Jeśli podatnik przekazał swój 1% podatku wybranej OPP w ubiegłym roku i chce, aby również w tym roku jego wpłatę otrzymała ta sama organizacja, nie musi nic robić.

  • Emeryci i renciści, którzy otrzymali jeden PIT-40A nie będą musieli nic robić, jeśli do 31 marca 2021 r. nie zostanie odwołany stan epidemii. Jeśli natomiast stan epidemii byłby odwołany, to emeryt/rencista będzie musiał sam złożyć PIT-OP lub zeznanie PIT-37 lub PIT-36.
  • Jeśli podatnik otrzymał PIT-11A to dane wybranego rok wcześniej OPP zostaną automatycznie przeniesione do nowego zeznania w usłudze Twój e-PIT. Takie zeznanie zostanie automatycznie zatwierdzone z dniem 30 kwietnia 2021 r.

Jeżeli natomiast podatnik chce przekazać 1% podatku na rzecz innej OPP niż rok wcześniej, musi złożyć PIT-OP lub zeznanie podatkowe.

Więcej informacji w komunikacie ?Rozliczenie PIT - informacja dla emerytów i rencistów? dostępnym na www.wielkopolskie.kas.gov.pl.

 

e-Urząd Skarbowy

Od 1 lutego 2021 r. na stronie podatki.gov.pl działa e-Urząd Skarbowy: nowy serwis elektroniczny Krajowej Administracji Skarbowej. Umożliwia on nie tylko elektroniczne rozliczenie PIT, ale też szybkie i wygodne załatwienie innych spraw podatkowych, bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym, na poczcie czy w banku.

Po zalogowaniu można uzyskać dostęp do swoich aktualnych danych podatkowych, a także m.in. rozliczyć PIT, złożyć pismo do urzędu skarbowego czy opłacić należności przy pomocy elektronicznych płatności on-line.

Serwis będzie rozbudowywany o kolejne funkcjonalności.

Więcej informacji:

 

Przed wizytą w urzędzie ? umów dogodny termin

Coraz więcej spraw w urzędzie skarbowym można załatwić nie wychodząc z domu ? przez internet lub telefonicznie. Jeśli jednak wizyta osobista jest konieczna, należy wcześniej zarezerwować jej termin.

Od ubiegłego roku w urzędach skarbowych funkcjonuje nowy model obsługi, a załatwienie sprawy podczas bezpośredniej wizyty w urzędzie jest możliwe po jej wcześniejszym umówieniu. Pozwala to zwiększyć bezpieczeństwo podatników oraz podnieść komfort przy załatwianiu spraw.

Wizytę można umówić:

  • przez internet na stronie wizyta.podatki.gov.pl,
  • telefonicznie dzwoniąc do swojego urzędu skarbowego.

Możliwe jest również zarezerwowanie wizyty osobiście w siedzibie urzędu w punkcie umawiania wizyt.

Ze względu na sytuację epidemiczną do urzędu umawiajmy się tylko, jeśli jest to niezbędne, a wizytę zarezerwujmy przez internet lub telefonicznie. Dzięki temu unikniemy niepotrzebnego czekania w kolejce i zadbamy o bezpieczeństwo swoje i pracowników urzędów.


Powyższa informacja pochodzi ze strony www.dobra24.pl
© Dobra24- serwis informacyjny Urzędu Miejskiego w Dobrej