Dobra24- serwis informacyjny Urzędu Miejskiego w DobrejDobra24- serwis informacyjny Urzędu Miejskiego w Dobrej
pl. Wojska Polskiego 10
tel.: 63 279 90 11
e-mail: um@dobra24.pl

Inwentaryzacja Azbestu - obowiązek dla właścicieli nieruchomości

Zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest, obowiązkiem właścicieli i zarządców przy użytkowaniu obiektów, urządzeń instalacji i innych miejsc zawierających azbest jest dokonywanie corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.

Termin zakończenia usuwania azbestu na terytorium Polski określono na rok 2032. 

Wykorzystujący wyroby azbestowe sporządza informację o wyrobach zawierających azbest w dwóch egzemplarzach:

  • osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają informację odpowiednio burmistrzowi ;

  • pozostałe podmioty (np. przedsiębiorcy) przedkładają informację w formie pisemnej marszałkowi województwa.

Drugi egzemplarz należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.

Wzór formularza do sporządzenia informacji w załączniku.

Uaktualnioną informację należy składać do 31 stycznia 2025 r. w:

  • w Urzędzie Miejskiego w Dobrej Plac Wojska Polskiego 10; 62-730 Dobra
  • przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Dobrej Plac Wojska Polskiego 10; 62-730 Dobra
  • przesłać drogą elektroniczną: e-puap, e-doręczenie

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (63) 279-99-23  lub w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej,  Referat Infrastruktury, Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska
i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Dobrej pokój numer 5.

Zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest, obowiązkiem właścicieli i zarządców przy użytkowaniu obiektów, urządzeń instalacji i innych miejsc zawierających azbest jest dokonywanie corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.

Termin zakończenia usuwania azbestu na terytorium Polski określono na rok 2032. 

Wykorzystujący wyroby azbestowe sporządza informację o wyrobach zawierających azbest w dwóch egzemplarzach:

  • osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają informację odpowiednio burmistrzowi ;

  • pozostałe podmioty (np. przedsiębiorcy) przedkładają informację w formie pisemnej marszałkowi województwa.

Drugi egzemplarz należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.

Wzór formularza do sporządzenia informacji w załączniku.

Uaktualnioną informację należy składać do 31 stycznia 2025 r. w:

  • w Urzędzie Miejskiego w Dobrej Plac Wojska Polskiego 10; 62-730 Dobra
  • przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Dobrej Plac Wojska Polskiego 10; 62-730 Dobra
  • przesłać drogą elektroniczną: e-puap, e-doręczenie

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (63) 279-99-23  lub w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej,  Referat Infrastruktury, Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska
i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Dobrej pokój numer 5.

Pliki do pobrania

  • Informacja o wyrobach zawierających azbest.doc - 57kB Pobierz

Powyższa informacja pochodzi ze strony www.dobra24.pl
© Dobra24- serwis informacyjny Urzędu Miejskiego w Dobrej