Z życia gminy

Konkurs fotograficzny "Niby detale, ale." - przedłużenie terminu przyjmowania zgłoszeń

Plakat konkursu

Plakat konkursu

Komunikat Instytutu Skrzynki z dnia 09.10.2024 r.

Konkurs fotograficzny "Niby detale, ale…" - przedłużenie terminu przyjmowania zgłoszeń

Instytut Skrzynki przedłuża do 24 listopada 2024 r. termin przyjmowania zgłoszeń w  konkursie fotograficznym „Niby detale, ale…” dla fotografów amatorów. Zdjęcia przyjmowane są w dwóch kategoriach: artystycznej i dokumentacyjnej, a na zwycięzców czekają m.in. nagrody finansowe.

 W konkursie mogą brać udział osoby dorosłe jak i młodzież. Zgłoszone fotografie muszą być wykonane na terenie regionu Wielkopolski i przedstawiać znajdujące się w przestrzeni miejskiej i wiejskiej regionu:

  • elementy architektury, zabudowy, detale architektoniczne, dekoracje i ozdoby będące elementem wystroju wnętrz i budynków, oraz inne elementy współtworzące architekturę
  • elementy krajobrazu kulturowego
  • artefakty kulturowe w tym etnograficzne lub ich fragmenty (np. stroje ludowe, przedmioty codziennego użytku, figury i inne elementy sztuki ludowej) oraz elementy tradycyjnej infrastruktury wiejskiej (np. narzędzia, urządzenia, maszyny rolnicze).

Zadaniem uczestników konkursu jest znalezienie i podkreślenie historycznego (do 1989 roku) charakteru fotografowanych obiektów.

Warunkiem koniecznym wzięcia udziału w Konkursie jest złożenie formularza zgłoszeniowego właściwego dla danej kategorii wiekowej. W tym celu, w okresie naboru fotografii, należy przesłać zgłoszenie na adres: konkurs.detale@instytutskrzynki.pl. Regulamin i karty zgłoszenia dostępne są na stronie: https://instytutskrzynki.pl/projekty-i-konkursy/. Zgłoszenie zatytułowane „Niby detale, ale… 2024” musi zawierać:

  • formularz zgłoszeniowy – podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisany ręcznie i zeskanowany, wraz z zawartymi w nim oświadczeniami – którego wzór stanowi:
  • dla osób niepełnoletnich – załącznik nr 1 do regulaminu,
  • dla osób pełnoletnich – załącznik nr 2 do regulaminu.

Fotografie:

  • w kategorii artystycznej nie więcej niż 3 pojedyncze fotografie dla różnych obiektów/detali/artefaktów o preferowanych parametrach: pliki zapisane w formacie JPG, o rozdzielczości nie mniejszej niż 300 DPI, rozmiar do 5MB, jednak nie mniejszym niż 3000 pikseli na dłuższym boku,
  • w kategorii dokumentacyjnej nie więcej niż 5 zestawów fotografii w ilości maksymalnie 5 fotografii dla jednego obiektu/detalu/artefaktu o preferowanych parametrach: pliki zapisane w formacie JPG, o rozdzielczości nie mniejszej niż 300 DPI, rozmiar do 5MB, jednak nie mniejszym niż 3000 pikseli na dłuższym boku.

Zgłaszane do Konkursu fotografie nie mogą być wcześniej publikowane lub nagrodzone w innych konkursach. Nie mogą to być zdjęcia obiektów eksponowanych w muzeach, skansenach i innych jednostkach kultury.

Pliki fotografii należy ponumerować i opisać nazwą miejscowości, w której je wykonano. Opis musi być zgodny z zapisami w formularzu zgłoszeniowym. Plik formularza bądź jego skanu należy opisać imieniem i nazwiskiem. Nadesłane fotografie, wykonane w dowolnej technice, muszą być wolne od praw osób trzecich i w całości stanowić własność uczestnika, nie mogą mieć dokonanych zmian kompozycji typu fotomontaż oraz obróbki w postprodukcji, w programach fotograficznych lub innych. Organizator dopuszcza korektę fotografii polepszającą następujące parametry: wyostrzanie, kontrast, nasycenie, rozjaśnienie.

Jury konkursowe ocenia kreatywność oraz artystyczną i merytoryczną wartość fotografii. Do zadań jury należy w szczególności dokonanie oceny fotografii spełniających wymogi formalne, merytoryczne oraz wybór laureatów.

W skład Jury wchodzą:

  • Janusz Oleksa – Kierownik I Pracowni Fotografii w Katedrze Fotografii, Wydziału Fotografii Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu
  • Teresa Palacz – Kierownik Oddziału Terenowego Narodowego Instytutu Dziedzictwa w Poznaniu
  • Wiesław Biegański – Powiatowy Konserwator Zabytków dla powiatu poznańskiego
  • Waldemar Śliwczyński – Redaktor Naczelny kwartalnika Fotografia
  • Karolina Echaust – p.o. Kierownik Centrum Dziedzictwa Kulturowego i Kulinarnego w Instytucie Skrzynki
  • Jan Babczyszyn – Dyrektor Instytutu Skrzynki.

Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w ciągu 30 dni od zakończenia naboru zdjęć. Laureaci zostaną powiadomieni o wynikach mailowo, będą one również opublikowane na stronie www.instytutskrzynki.pl oraz na fanpage Instytutu Skrzynki na Facebooku.

Organizator nie wyklucza też w przyszłości zorganizowania wystawy nagrodzonych i wyróżnionych w konkursie prac.

Na laureatów czekają nagrody:

W kategorii artystycznej:

  • Grand Prix – udział w warsztatach fotograficznych, prowadzonych w Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, w ramach programu „Twórz i już!” w roku akademickim 2024/2025 – sfinansowany przez Fundację Nową Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu
  • Nagrody finansowe: 1 000 PLN, 500 PLN, 250 PLN ufundowane przez Instytut Skrzynki.
  • Nagroda specjalna za najlepsze zdjęcie z terenu powiatu poznańskiego: Puchar Starosty Poznańskiego
  • Nagroda specjalna Powiatowego Konserwatora Zabytków w powiecie poznańskim (nagroda rzeczowa o wartości do 500 PLN)
  • Nagroda specjalna Oddziału Terenowego Narodowego Instytutu Dziedzictwa w Poznaniu (zestaw wydawnictw książkowych)

W kategorii dokumentacyjnej:

  • Nagrody finansowe: 1 000 PLN, 500 PLN, 250 PLN ufundowane przez Instytut Skrzynki.
  • Nagroda specjalna za najlepszy zestaw zdjęć z terenu powiatu poznańskiego: Puchar Starosty Poznańskiego
  • Nagroda specjalna Powiatowego Konserwatora Zabytków (ekskluzywne zwiedzanie z konserwatorem zabytków zespołu pocysterskiego w Owińskach wraz z możliwością fotografowania obiektów i miejsc na co dzień niedostępnych dla zwiedzających)
  • Nagroda specjalna Oddziału Terenowego Narodowego Instytutu Dziedzictwa w Poznaniu (zestaw wydawnictw książkowych).

Organizatorem konkursu jest Instytut Skrzynki – Instytut Dokumentacji, Rozwoju i Promocji Dziedzictwa Kulturowego i Kulinarnego Powiatu Poznańskiego.

Partnerami Konkursu są: Fundacja Nowa Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, Narodowy Instytut Dziedzictwa, Oddział Terenowy w Poznaniu, Powiatowy Konserwator Zabytków – Starostwo Powiatowe w Poznaniu.

Konkurs organizowany jest pod honorowym patronatem Starosty Poznańskiego Jana Grabkowskiego oraz JM Rektora Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu.

Konkurs organizowany jest w ramach działalności statutowej Instytutu Skrzynki w obszarze dokumentacji zasobów dziedzictwa kulturowego Wielkopolski, w tym powiatu poznańskiego. Celem konkursu jest: zwiększenie poczucia tożsamości regionalnej Wielkopolski; pobudzenie zainteresowania dokumentowaniem regionalnych zabytków i/lub ich fragmentów; zwrócenie uwagi na potrzebę ochrony szeroko pojmowanego krajobrazu kulturowego Wielkopolski oraz promocja bogactwa i różnorodności dziedzictwa naszego regionu.

Do pobrania:

Formularz zgłoszeniowy dla osób niepełnoletnich konkursu fotograficznego „Niby detale, ale …”

Formularz zgłoszeniowy dla osób pełnoletnich konkursu fotograficznego „Niby detale, ale …”

Regulamin I edycji konkursu fotograficznego „Niby detale, ale …”

 

Przygotował: Instytut Skrzynki

Wyniki z przeprowadzonych konsultacji społecznych

Wyniki z przeprowadzonych konsultacji...

OGŁOSZENIE BURMISTRZA DOBREJ z dnia 26.03.2025 roku. Burmistrz Dobrej ogłasza wyniki z przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Dobra mających na celu zebranie...

Aktywna integracja - konkurs dla organizacji pozarządowych

"Aktywna integracja" - konkurs dla...

Serdecznie zapraszamy na spotkanie informacyjne na temat konkursu dotyczącego wsparcia osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w ramach naboru 6.10 "Aktywna integracja"...

Zapraszamy do udziału w konferencji Wsparcie zmiany...

Zapraszamy do udziału w konferencji...

Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu serdecznie zaprasza do udziału w konferencji "Wsparcie zmiany społecznej w Wielkopolsce Wschodniej", której celem jest...

Ogłoszenie Burmistrza Dobrej w sprawie przeprowadzenia...

Ogłoszenie Burmistrza Dobrej w...

  OGŁOSZENIE BURMISTRZA DOBREJ W SPRAWIE PRZEPROWADZENIA KONSULTACJI SPOŁECZNYCH Z MIESZKAŃCAMI GMINY DOBRA Zgodnie z art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o...

Do 7.000 zł na realizację społecznych pomysłów

Do 7.000 zł na realizację...

Ruszyła jedenasta edycja Wielkopolskiej Wiary – konkursu mikrodotacji dla wielkopolskich organizacji społecznych. Najlepsze pomysły otrzymają do 7.000 złotych dofinansowania! Wkład...

Weź udział w konkursie - Stwórz własną rymowankę i...

Weź udział w konkursie - Stwórz...

Oddział Regionalny Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Poznaniu, informuje że na stronie internetowej www.gov.pl/krus został ogłoszony VI Ogólnopolski Konkurs dla Dzieci na...

Uzupełniający nabór uczestników do projektu...

Uzupełniający nabór uczestników...

Uzupełniający nabór uczestników do projektu „Wsparcie rozwoju odnawialnych źródeł energii w Gminie Dobra” Urząd Miejski w Dobrej informuje, że...

Skorzystaj z darmowych porad!

Skorzystaj z darmowych porad!

Uprzejmie informujemy, że w Gminnym Punkcie Konsultacyjnym działającym przy GKRPA znajdującym się przy ul. Wiatraki 15, 62-730 Dobra przyjmują specjaliści, którzy udzielają...