OGŁOSZENIE BURMISTRZA DOBREJ
W SPRAWIE PRZEPROWADZENIA KONSULTACJI SPOŁECZNYCH
Z MIESZKAŃCAMI GMINY DOBRA
Zgodnie z art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1465, 1572, 1907, 1940) oraz uchwały Nr IV/29/15 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 26 lutego 2015 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy Dobra (Dz. Urz. Woj. Wielkopolskiego z dnia 16 marca 2015 r. poz. 1540).
Burmistrz Dobrej informuje
o rozpoczęciu konsultacji społecznych z mieszkańcami gminy Dobra
mających na celu zebranie pomysłów, uwag i propozycji,
na potrzeby opracowania projektu, w ramach naboru dotyczącego
Działania 10.07 Infrastruktura na rzecz aktywnego społeczeństwa, edukacyjna
oraz rewitalizacja wspierające transformację gospodarki,
Priorytet 10 Sprawiedliwa transformacja Wielkopolski Wschodniej
w ramach Funduszy Europejskich dla Wielkopolski 2021-2027.
Konsultacje społeczne prowadzone będą w terminie:
od 14.03.2025 r. do 23.03.2025 r.
Potrzeba opracowania projektu, wynika ze szczegółowej diagnozy obszaru rewitalizacji, w ramach prowadzonych prac nad Gminnym Programem Rewitalizacji i wpisuje się w cele ogłoszonego przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego naboru wniosków nr FEWP.10.7-IZ.00-003/24, w ramach Działania 10.07 Infrastruktura na rzecz aktywnego społeczeństwa, edukacyjna oraz rewitalizacja wspierające transformację gospodarki, Priorytet 10 Sprawiedliwa transformacja Wielkopolski Wschodniej w ramach Funduszy Europejskich dla Wielkopolski 2021-2027.
Wnioskodawcą projektu będzie gmina Dobra, natomiast projekt zostanie opracowany w formie uspołecznionej, a wyniki partycypacji wraz z zgłoszonymi uwagami zostaną upublicznione. Wnioskodawca zakłada, iż społeczność lokalna będzie brała aktywny udział w opracowaniu projektu i będzie miała wpływ na decyzję o wyborze planowanych wariantów do realizacji.
W związku z powyższym prosimy mieszkańców gminy Dobra, lokalnych partnerów społecznych i gospodarczych oraz organizacje pozarządowe o zgłaszanie pomysłów, uwag i propozycji dotyczących działań, które przyczynią się do zmniejszenia problemów społecznych i gospodarczych w ramach prowadzonej rewitalizacji na obszarze gminy Dobra, w szczególności:
- działań na rzecz wzrostu aktywności społecznej i ożywienia społecznego,
- działań zmniejszających ubóstwo i wykluczenie społeczne mieszkańców,
- działań mających na celu wsparcie rozwoju przedsiębiorczości oraz ekonomii społecznej,
- stworzenia przestrzeni dostępnej, wolnej od barier i sprzyjającej integracji społecznej,
- stworzenia terenów zielonych, przestrzeni biologicznie czynnych, infrastruktury wykorzystującej odnawialne źródła energii.
Pomysły, uwagi i propozycje dotyczące opracowania projektu można składać w postaci:
- papierowej przesłanej na adres Urzędu Miejskiego w Dobrej, Pl. Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra (na załączonym formularzu),
- złożonej osobiście w Urzędzie Miejskim w Dobrej, Dobrej, Pl. Wojska Polskiego 10,
62-730 Dobra (na załączonym formularzu), - elektronicznej przesłanej za pomocą (na załączonym formularzu):
- e-mail: um@dobra24.pl
- ePUAP: /xuf5vs998e/SkrytkaESP
- e-Doręczeń: AE:PL-84101-51126-GDJTC-25.
Formularz konsultacji społecznych dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej https://bip.dobra24.pl/, na stronie internetowej Gminy Dobra https://www.dobra24.pl/, oraz w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej, w Biurze Obsługi Klienta, Plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra.
Szczegółowe informacje dotyczące ogłoszonych konsultacji społecznych można również uzyskać pod numerem telefonu: 63 279 90 11 lub 63 279 99 29.
Po zakończeniu konsultacji społecznych sporządzony zostanie protokół z ich przebiegu i wyników, zawierający w szczególności ustosunkowanie się do zgłoszonych uwag. Wyniki przeprowadzonego procesu konsultacyjnego zostaną upublicznione poprzez zamieszczenie na stronie internetowej gminy Dobra https://www.dobra24.pl/ i BIP Urzędu Miejskiego w Dobrej https://bip.dobra24.pl/ oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Dobrej (Plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra).