Z życia gminy

Ogłoszenie Burmistrza Dobrej w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami gminy Dobra

 

OGŁOSZENIE BURMISTRZA DOBREJ

W SPRAWIE PRZEPROWADZENIA KONSULTACJI SPOŁECZNYCH
Z MIESZKAŃCAMI GMINY DOBRA

Zgodnie z art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1465, 1572, 1907, 1940) oraz uchwały  Nr IV/29/15 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 26 lutego 2015 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy Dobra (Dz. Urz. Woj. Wielkopolskiego z dnia 16 marca 2015 r. poz. 1540).

Burmistrz Dobrej informuje
o rozpoczęciu konsultacji społecznych z mieszkańcami gminy Dobra
mających na celu zebranie pomysłów, uwag i propozycji,
na potrzeby opracowania projektu, w ramach naboru dotyczącego

Działania 10.07 Infrastruktura na rzecz aktywnego społeczeństwa, edukacyjna
oraz rewitalizacja wspierające transformację gospodarki,

Priorytet 10 Sprawiedliwa transformacja Wielkopolski Wschodniej
w ramach Funduszy Europejskich dla Wielkopolski 2021-2027.

Konsultacje społeczne prowadzone będą w terminie:
od 14.03.2025 r. do 23.03.2025 r.

Potrzeba opracowania projektu, wynika ze szczegółowej diagnozy obszaru rewitalizacji, w ramach prowadzonych prac nad Gminnym Programem Rewitalizacji i wpisuje się w cele ogłoszonego przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego naboru wniosków nr FEWP.10.7-IZ.00-003/24, w ramach Działania 10.07 Infrastruktura na rzecz aktywnego społeczeństwa, edukacyjna oraz rewitalizacja wspierające transformację gospodarki, Priorytet 10 Sprawiedliwa transformacja Wielkopolski Wschodniej w ramach Funduszy Europejskich dla Wielkopolski 2021-2027.

Wnioskodawcą projektu będzie gmina Dobra, natomiast projekt zostanie opracowany w formie uspołecznionej, a wyniki partycypacji wraz z zgłoszonymi uwagami zostaną upublicznione. Wnioskodawca zakłada, iż społeczność lokalna będzie brała aktywny udział w opracowaniu projektu i będzie miała wpływ na decyzję o wyborze planowanych wariantów do realizacji.

W związku z powyższym prosimy mieszkańców gminy Dobra, lokalnych partnerów społecznych i gospodarczych oraz organizacje pozarządowe o zgłaszanie pomysłów, uwag i propozycji dotyczących działań, które przyczynią się do zmniejszenia problemów społecznych i gospodarczych w ramach prowadzonej rewitalizacji na obszarze gminy Dobra, w szczególności:

- działań na rzecz wzrostu aktywności społecznej i ożywienia społecznego,

- działań zmniejszających ubóstwo i wykluczenie społeczne mieszkańców,

- działań mających na celu wsparcie rozwoju przedsiębiorczości oraz ekonomii społecznej,

- stworzenia przestrzeni dostępnej, wolnej od barier i sprzyjającej integracji społecznej,

- stworzenia terenów zielonych, przestrzeni biologicznie czynnych, infrastruktury wykorzystującej odnawialne źródła energii.

Pomysły, uwagi i propozycje dotyczące opracowania projektu można składać w postaci:

  • papierowej przesłanej na adres Urzędu Miejskiego w Dobrej, Pl. Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra (na załączonym formularzu),
  • złożonej osobiście w Urzędzie Miejskim w Dobrej, Dobrej, Pl. Wojska Polskiego 10,
    62-730 Dobra (na załączonym formularzu),
  • elektronicznej przesłanej za pomocą (na załączonym formularzu):
    - e-mail: um@dobra24.pl
    - ePUAP: /xuf5vs998e/SkrytkaESP
    - e-Doręczeń: AE:PL-84101-51126-GDJTC-25.

Formularz konsultacji społecznych dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej https://bip.dobra24.pl/, na stronie internetowej Gminy Dobra https://www.dobra24.pl/, oraz w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej, w Biurze Obsługi Klienta, Plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra. 

Szczegółowe informacje dotyczące ogłoszonych konsultacji społecznych można również uzyskać pod numerem telefonu: 63 279 90 11 lub 63 279 99 29.

Po zakończeniu konsultacji społecznych sporządzony zostanie protokół z ich przebiegu i wyników, zawierający w szczególności ustosunkowanie się do zgłoszonych uwag. Wyniki przeprowadzonego procesu konsultacyjnego zostaną upublicznione poprzez zamieszczenie na stronie internetowej gminy Dobra https://www.dobra24.pl/ i BIP Urzędu Miejskiego w Dobrej https://bip.dobra24.pl/ oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Dobrej (Plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra).

Pliki do pobrania

  • Zarządzenie nr RO.0050.20.2025 Burmistrza Dobrej z dnia 7 marca... - 1.02MB Pobierz Czytaj
  • Formularz konsultacji społecznych - 13.92kB Pobierz
28-06-2025 godz. 12:00 Gminne Zawody Sportowo-Pożarnicze...

28-06-2025 godz. 12:00 Gminne Zawody...

Już w sobotę 28 czerwca o godzinie 12.00 na Stadionie Miejskim w Dobrej odbędą się Gminne Zawody Sportowo-Pożarnicze. Serdecznie zapraszamy!

Bezpłatne badania mammograficzne 27-06-2025 w Dobrej

Bezpłatne badania mammograficzne...

W dniu 27-06-2025 w Dobrej odbędą się bezpłatne badania mammograficzne realizowane przez firmę Ośrodek Profilaktyki i Epidemiologii Nowotworów S.A. w Poznaniu.  ...

Centrum Kultury zakończenie roku artystycznego - 24...

Centrum Kultury zakończenie roku...

Zapraszamy dzieci i młodzież uczęszczającą na zajęcia do Centrum Kultury na zakończenie roku artystycznego - 24 czerwca (wtorek) godz. 17.00 - podsumowanie i krótkie prezentacje na...

21 czerwca zapraszamy na WIECZÓR KUPAŁY

21 czerwca zapraszamy na WIECZÓR...

21 czerwca zapraszamy na WIECZÓR KUPAŁY   W programie m.in występy lokalnych artystów oraz konkurs z nagrodami na "Najpiękniejszy Wianek...

Nabór do Rady Dialogu z Młodym Pokoleniem

Nabór do Rady Dialogu z Młodym...

Rada Dialogu z Młodym Pokoleniem jest ogólnopolskim, ustawowym ciałem opiniodawczo-doradczym Przewodniczącej Komitetu ds. Pożytku Publicznego, miejscem, w którym młodzi obywatele...

Serdecznie zapraszamy na uroczysty koncert!

Serdecznie zapraszamy na uroczysty...

Burmistrz Dobrej, Proboszcz Parafii p.w. Trójcy Świętej w Skęczniewie oraz Chór Nauczycielski w Turku zapraszają na uroczysty koncert Chóru Nauczycielskiego, który...