Z życia gminy

Inwentaryzacja Azbestu - obowiązek dla właścicieli nieruchomości

Inwentaryzacja Azbestu - obowiązek dla...

Zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest, obowiązkiem właścicieli i zarządców przy użytkowaniu obiektów, urządzeń instalacji i innych miejsc zawierających azbest jest dokonywanie corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.

Termin zakończenia usuwania azbestu na terytorium Polski określono na rok 2032. 

Wykorzystujący wyroby azbestowe sporządza informację o wyrobach zawierających azbest w dwóch egzemplarzach:

  • osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają informację odpowiednio burmistrzowi ;

  • pozostałe podmioty (np. przedsiębiorcy) przedkładają informację w formie pisemnej marszałkowi województwa.

Drugi egzemplarz należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.

Wzór formularza do sporządzenia informacji w załączniku.

Uaktualnioną informację należy składać do 31 stycznia 2025 r. w:

  • w Urzędzie Miejskiego w Dobrej Plac Wojska Polskiego 10; 62-730 Dobra
  • przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Dobrej Plac Wojska Polskiego 10; 62-730 Dobra
  • przesłać drogą elektroniczną: e-puap, e-doręczenie

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (63) 279-99-23  lub w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej,  Referat Infrastruktury, Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska
i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Dobrej pokój numer 5.

Zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest, obowiązkiem właścicieli i zarządców przy użytkowaniu obiektów, urządzeń instalacji i innych miejsc zawierających azbest jest dokonywanie corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.

Termin zakończenia usuwania azbestu na terytorium Polski określono na rok 2032. 

Wykorzystujący wyroby azbestowe sporządza informację o wyrobach zawierających azbest w dwóch egzemplarzach:

  • osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają informację odpowiednio burmistrzowi ;

  • pozostałe podmioty (np. przedsiębiorcy) przedkładają informację w formie pisemnej marszałkowi województwa.

Drugi egzemplarz należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.

Wzór formularza do sporządzenia informacji w załączniku.

Uaktualnioną informację należy składać do 31 stycznia 2025 r. w:

  • w Urzędzie Miejskiego w Dobrej Plac Wojska Polskiego 10; 62-730 Dobra
  • przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Dobrej Plac Wojska Polskiego 10; 62-730 Dobra
  • przesłać drogą elektroniczną: e-puap, e-doręczenie

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (63) 279-99-23  lub w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej,  Referat Infrastruktury, Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska
i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Dobrej pokój numer 5.

Pliki do pobrania

  • Informacja o wyrobach zawierających azbest.doc - 57kB Pobierz
Prezentacja OZE

Prezentacja OZE

Poniżej zamieszczamy prezentację ze spotkania informacyjnego dotyczącego dofinansowania na odnawialne źródła energii dla mieszkańców Gminy Dobra.

Wspieranie edukacji włączającej w Gminie Dobra i...

Wspieranie edukacji włączającej w...

Więcej informacji o projekcie pod adresem:  https://wspieranieedukacji.pl/

Zgłaszanie przedstawicieli organizacji pozarządowych,...

Zgłaszanie przedstawicieli...

Burmistrz Dobrej zaprasza organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do wskazywania kandydatów na...

Otwarty konkurs ofert na powierzenie realizacji zadań...

Otwarty konkurs ofert na powierzenie...

Burmistrz Dobrej ogłasza otwarty konkursu ofert na powierzenie realizacji zadań publicznych w zakresie kultury fizycznej w 2025 roku. Cele konkursu, warunki realizacji zadań oraz kryteria...

Akcja Bezpieczne Ferie Zimowe

Akcja "Bezpieczne Ferie Zimowe"

Każdego roku podczas ferii zimowych Państwowa Inspekcja Sanitarna prowadzi akcję informacyjno- edukacyjną pod hasłem „Bezpieczne ferie zimowe”, skierowaną do ogółu...

Skorzystaj z ulgi na basen w okresie ferii - kampania...

Skorzystaj z ulgi na basen w okresie...

Burmistrz Dobrej Tadeusz Gebler uprzejmie informuje, że w związku z zawartym porozumieniem pomiędzy Gminą Dobra a Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Turku, dzieci i młodzież uczące się w...

„Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”...

„Asystent osobisty osoby z...

Biuletyn Informacji Publicznej Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 jest...