Z życia gminy

Inwentaryzacja Azbestu - obowiązek dla właścicieli nieruchomości

Inwentaryzacja Azbestu - obowiązek dla...

Zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest, obowiązkiem właścicieli i zarządców przy użytkowaniu obiektów, urządzeń instalacji i innych miejsc zawierających azbest jest dokonywanie corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.

Termin zakończenia usuwania azbestu na terytorium Polski określono na rok 2032. 

Wykorzystujący wyroby azbestowe sporządza informację o wyrobach zawierających azbest w dwóch egzemplarzach:

  • osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają informację odpowiednio burmistrzowi ;

  • pozostałe podmioty (np. przedsiębiorcy) przedkładają informację w formie pisemnej marszałkowi województwa.

Drugi egzemplarz należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.

Wzór formularza do sporządzenia informacji w załączniku.

Uaktualnioną informację należy składać do 31 stycznia 2025 r. w:

  • w Urzędzie Miejskiego w Dobrej Plac Wojska Polskiego 10; 62-730 Dobra
  • przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Dobrej Plac Wojska Polskiego 10; 62-730 Dobra
  • przesłać drogą elektroniczną: e-puap, e-doręczenie

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (63) 279-99-23  lub w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej,  Referat Infrastruktury, Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska
i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Dobrej pokój numer 5.

Zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest, obowiązkiem właścicieli i zarządców przy użytkowaniu obiektów, urządzeń instalacji i innych miejsc zawierających azbest jest dokonywanie corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.

Termin zakończenia usuwania azbestu na terytorium Polski określono na rok 2032. 

Wykorzystujący wyroby azbestowe sporządza informację o wyrobach zawierających azbest w dwóch egzemplarzach:

  • osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają informację odpowiednio burmistrzowi ;

  • pozostałe podmioty (np. przedsiębiorcy) przedkładają informację w formie pisemnej marszałkowi województwa.

Drugi egzemplarz należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.

Wzór formularza do sporządzenia informacji w załączniku.

Uaktualnioną informację należy składać do 31 stycznia 2025 r. w:

  • w Urzędzie Miejskiego w Dobrej Plac Wojska Polskiego 10; 62-730 Dobra
  • przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Dobrej Plac Wojska Polskiego 10; 62-730 Dobra
  • przesłać drogą elektroniczną: e-puap, e-doręczenie

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (63) 279-99-23  lub w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej,  Referat Infrastruktury, Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska
i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Dobrej pokój numer 5.

Pliki do pobrania

  • Informacja o wyrobach zawierających azbest.doc - 57kB Pobierz
Aktywna integracja - konkurs dla organizacji pozarządowych

"Aktywna integracja" - konkurs dla...

Serdecznie zapraszamy na spotkanie informacyjne na temat konkursu dotyczącego wsparcia osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w ramach naboru 6.10 "Aktywna integracja"...

Zapraszamy do udziału w konferencji Wsparcie zmiany...

Zapraszamy do udziału w konferencji...

Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu serdecznie zaprasza do udziału w konferencji "Wsparcie zmiany społecznej w Wielkopolsce Wschodniej", której celem jest...

Ogłoszenie Burmistrza Dobrej w sprawie przeprowadzenia...

Ogłoszenie Burmistrza Dobrej w...

  OGŁOSZENIE BURMISTRZA DOBREJ W SPRAWIE PRZEPROWADZENIA KONSULTACJI SPOŁECZNYCH Z MIESZKAŃCAMI GMINY DOBRA Zgodnie z art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o...

Do 7.000 zł na realizację społecznych pomysłów

Do 7.000 zł na realizację...

Ruszyła jedenasta edycja Wielkopolskiej Wiary – konkursu mikrodotacji dla wielkopolskich organizacji społecznych. Najlepsze pomysły otrzymają do 7.000 złotych dofinansowania! Wkład...

Weź udział w konkursie - Stwórz własną rymowankę i...

Weź udział w konkursie - Stwórz...

Oddział Regionalny Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Poznaniu, informuje że na stronie internetowej www.gov.pl/krus został ogłoszony VI Ogólnopolski Konkurs dla Dzieci na...

Uzupełniający nabór uczestników do projektu...

Uzupełniający nabór uczestników...

Uzupełniający nabór uczestników do projektu „Wsparcie rozwoju odnawialnych źródeł energii w Gminie Dobra” Urząd Miejski w Dobrej informuje, że...

Skorzystaj z darmowych porad!

Skorzystaj z darmowych porad!

Uprzejmie informujemy, że w Gminnym Punkcie Konsultacyjnym działającym przy GKRPA znajdującym się przy ul. Wiatraki 15, 62-730 Dobra przyjmują specjaliści, którzy udzielają...