Informujemy, iż od 1 kwietnia 2021 r w Urzędzie Miejskim w Dobrej został utworzony punkt konsultacyjno-informacyjny dla mieszkańców Gminy Dobra, którzy są zainteresowani otrzymaniem dofinansowania w ramach Programu.
Zakres usług prowadzonych przez punkt konsultacyjno-informacyjny Programu "Czyste Powietrze"
- udzielanie informacji o Programie osobom zainteresowanym złożeniem Wniosku o dofinansowanie;
- podejmowanie działań mających na celu zidentyfikowanie budynków, których właściciele mogliby być potencjalnymi Wnioskodawcami i przedstawienie im korzyści płynących z wzięcia udziału w Programie;
- wsparcie Wnioskodawców w zakresie przygotowywania Wniosków o dofinansowanie, w tym pod kątem spełnienia wymagań określonych w Programie;
- organizacja spotkań informujących o zasadach Programu dla mieszkańców;
- wydruk i zapewnienie dostępności materiałów informacyjnych i promocyjnych o Programie;
- przekazywanie Wnioskodawcom informacji dotyczących Programu, w tym określonych w Programie dopuszczalnych warunkach łączenia dofinansowania przedsięwzięć z innymi programami finansowanymi ze środków publicznych;
- wizyty u mieszkańców, połączone z oceną obecnego źródła ciepła i potrzebą jego wymiany oraz wstępną analizą stanu budynku pod kątem termomodernizacji;
- rozsyłanie materiałów informacyjnych do potencjalnych Wnioskodawców Programu zachęcających do złożenia Wniosku o dofinansowanie;
- przeprowadzanie anonimowych ankiet wśród mieszkańców z zakresu ochrony powietrza i programów pomocowych;
- prowadzenie innych działań mających na celu propagowanie Programu;
- przekazywanie do WFOŚiGW Wniosków o dofinansowanie, składanych przez Wnioskodawców w Gminie,
- pomoc Wnioskodawcom przy rozliczeniu przyznanego dofinansowania, w tym przy poprawnym wypełnianiu wniosku o płatność oraz kompletowaniu wymaganych załączników;
- promocja innych Programów realizowanych przez NFOŚiGW przy współpracy wfośigw w zakresie ochrony powietrza w których wnioskodawcami są osoby fizyczne;
Gdzie uzyskać więcej informacji?
Kompleksową obsługą Programu w naszym Urzędzie zajmuje się Zbigniew Szymczak tel.: 63 279 99 35, e-mail: planowanie@dobra24.pl.
Ponadto planujemy organizować spotkania informacyjne dla naszych mieszkańców. W okresie pandemii będą one prowadzone w formie on-line. Chętne osoby do udziału w takim spotkaniu prosimy o zgłaszanie się pod wyżej wymienionym numerem telefonu bądź e-mailem.
Osoby chętne do skorzystania z Programu zapraszamy do kontakt oraz umówienia się na konsultacje.