Komunikat. Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o ich używaniu w naszej Polityce Prywatności oraz dowiedz się jak zmienić ustawienia cookie na stronach producenta Twojej przeglądarki. Korzystając z portalu dobra24.pl wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami swojej przeglądarki. [x] ZAMKNIJ
Pytania do burmistrza

burmistrz Dobrej

Szanowni Państwo

Jeżeli ktoś z Państwa chciałby zadać pytanie dotyczące pracy naszego samorządu, to serdecznie zapraszam

Burmistrz Dobrej  
Tadeusz Gebler  

Kategorie
Inne... [33]
Kategoria: Zdrowie i pomoc społeczna
Autor: mieszkaniec | Data: 2020-04-14 21:10:34 | Kategoria: Zdrowie i pomoc społeczna
Pytanie:
Witam, dlaczego maseczki wydawane są tylko dorosłym mieszkancom? jesli wydawanie maseczek odbywa się według harmonogramu opłat za śmieci to dlaczego 14 latek nie może jej dostać, skoro on też płaci za śmieci? dlaczego dziecko nie może dostac maseczki tylko jest narażone na zakażenie? czy o dzieci nie powinno się dbać bardziej? przecież już od urodzenia się dziecka płaci ono za śmieci a przy wydawaniu maseczek brana jest liczba osób w gospodarstwie domowym. To jest jakieś nieporozumienie. I nie chodzi już o tą maseczkę, bo rodzic ją kupi dla dobra i zdrowia własnego dziecka, tylko, dlaczego wydawając maseczki brane sa dane w opłacie za śmieci, skoro dzieci też płacą. Jakieś nieporozumienie.
Odpowiedź:

Odpowiadając na to pytanie należy stwierdzić, iż podjęliśmy decyzję o tym, że w pierwszej kolejności maseczki będziemy wydawali osobom dorosłym, które są zmuszone do poruszania się w przestrzeni publicznej celem dotarcia do pracy, czy też załatwienia niezbędnych spraw związanych z prowadzeniem gospodarstwa domowego. Dzieci zgodnie z wprowadzonymi zakazami powinny być w domach i nie opuszczać ich bez opieki dorosłych a co za tym idzie nie powinny znajdować się w przestrzeni publicznej. Zaznaczam, iż maseczki musimy nosić w przestrzeni publicznej więc np. idąc na zakupy, czy też do pracy dlatego w pierwszej kolejności jak już wceśniej wspomniałem zabezpieczamy dorosłych. Jeśli zajdzie taka konieczność i możliwości finansowe na to pozwolą, będziemy poszerzać zakres pomocy ale to już może poprzez szkoły jeśli w ogóle dzieci wrócą do szkół w tym roku szkolnym. Powiązanie natomiast wydawania ilości maseczek z rejestrem osób zgłoszonych w deklaracjach dotyczących opłat za odpady komunalne ma na celu jedynie to, że mamy kontrolę nad ilością ich wydawania. Niejednokrotnie już się tak zadarzyło i wiem to ponieważ sam pierwszego dnia maseczki wydawałem, że mieszkańcy wnioskowali o większą liczbę maseczek niż zadeklarowanych było osób do opłat za odpady komunale a dzięki temu rejestrowi mogłem ustalić prawidłową ich ilość.

Burmistrz Dobrej

/-/ Tadeusz Gebler

Autor: Jan | Data: 2020-04-06 08:07:30 | Kategoria: Zdrowie i pomoc społeczna
Pytanie:
Czy przewiduje się zaopatrzenie seniorów z naszej gminy w maseczki?
Odpowiedź:

Odpowiadając na powyższe pytanie informuję, iż Zarząd Powiatu Tureckiego w dniu 30 marca 2020 roku zgłosił chęć uczestnictwa w akcji ,,Maseczki Dla Polski" i złożył zapotrzebowanie na poziomie 85 tysięcy sztuk maseczek dla mieszkańców powiatu tureckiego. Nasza Gmina zgłosiła zainteresowane taką formą wsparcia mieszkańców więc też zgłosiliśmy swój akces do tej akcji i liczymy, iż taką pomoc otrzymamy. W przypadku pozytywnej odpowiedzi od organizatorów akcji będziemy rozdawać maseczki nie tylko seniorom ale wszystkim mieszkańcom naszego Miasta i Gminy.

Więcej informacji o akcji można znaleźć na stronie internetowej pod adresem www.maseczkidlapolski.pl

 

Burmistrz Dobrej

/-/Tadeusz Gebler

Autor: Ania | Data: 2010-02-20 21:48:08 | Kategoria: Zdrowie i pomoc społeczna
Pytanie:
Dlaczego w ośrodku zdrowia w Dobrej , z toalety można skorzystać dopiero po okazaniu dowodu tożsamości będąc w tym dniu zarejestrowanym do lekarza? Osoba towarzysząca choremu nie ma takiej możliwości , dlaczego? Jak to jest możliwe w 21 wieku ? Proszę o zainteresowanie się tą sprawą.
Odpowiedź:
Szanowna Pani
 
Dziękuję za przesłane pytanie, na które uzyskałem odpowiedź od Pana Doktora Zbigniewa Miklasa. Odpowiedź jest następująca, cytuję:
" Nie jest prawdą, że ubikacja w Przychodni nie jest dostępna dla pacjentów, którzy korzystają tego samego dnia z usług poradni. Powodem zamknięcia ubikacji były notoryczne kradzieże papieru toaletowego,mydła, dewastacja urządzeń ubikacji, urwanie klamki, zabrudzanie (załatwianie potrzeb koło sedesu, wchodzenie nogami na muszlę klozetową) itp. Okazanie się (pozostawienie dowodu tożsamości) w rejestracji w zamian za udostępnienie klucza (nieodpłatnie) daje nam gwarancję, że każdy korzystający z niej, pozostawi ją w należytym stanie. Pragniemy też zaznaczyć, że ubikacja w naszej Przychodni nie jest Szaletem Publicznym, dlatego nie jest dostępna dla przechodniów lub petentów innych instytucji, a jedynie dla pacjentów zarejestrowanych do lekarza, czy korzystających w tym dniu z innych naszych usług - także dla rodziców i opiekunów dzieci. Nadmieniam, że Przychodnia jest systematycznie rozliczana z utrzymania czystości ubikacji przez SANEPID, a koszty tego są określone (papier, mydło, woda, środki czystości, środki dezynfekcyjne, praca)."

 

Autor: Adam | Data: 2008-05-30 18:24:26 | Kategoria: Zdrowie i pomoc społeczna
Pytanie:
Panie Burmistrzu mam pytanie , Ostatnio głośno w Dobrej o przeniesieniu karetki pogotowia do Ośrodka , zaczęło mnie to troszkę interesować i spostrzegłem inną ciekawą sytuację .Ratownicy lub sanitariusze którzy obsługują Dobre mają coraz więcej pracy i coraz częściej wyjeżdżają w celu udzielenia komuś pomocy . Zauważyłem ze pracują po kilka dni bez przerwy ( widziani po 3-4 dni ) a nie wiem jak to się ma do bezpieczeństwa pacjentów . Ja osobiście nie chciałbym mieć udzielaną pomoc przez człowieka który jest na nogach 3 dni i taki człowiek ma podjąć decyzje o udzieleniu mi ewentualnej pomocy, nie wiem jak Pan . Ja w takiej sytuacji wolałbym żeby przyjechała pomoc z Turku . Proszę o podanie adresów (NFZ lub coś w tym stylu ) gdzie można się ewentualnie dowiedzieć czy to jest zgodne z prawem lub jako gospodarz naszego miasta o wyjaśnienie i zareagowanie na zaistniałą sytuację.
Odpowiedź:

Szanowny Panie Adamie

Będę próbował rozwiać Pana wątpliwości dotyczące funkcjonowania Podstacji Pogotowia Ratunkowego w Dobrej ponieważ z opinii, które do mnie docierają wynika, że w/w podstacja spełnia oczekiwania społeczności lokalnej. Informacje, które przekazują osoby korzystające z pomocy ratowników lub ich najbiżsi, mogą świadczyć o fachowości i profesjonaliźmie ratowników medycznych. Natomiast odnośnie grafiku pracy ratowników nie mogę się wypowiadać gdyż są to kompetencje Dyrektora SPZOZ Turek (telefon 063/ 278-51-20). Jednocześnie informuję, że jest rozważana możliwość innej lokalizacji podstacji.

Z poważaniem
Andrzej Piątkowski

reklama:
Zadaj pytanie burmistrzowi
Czerwonym kolorem oznaczono pola wymagane!
Burmistrz odpowiada na pytania w ciągu 30 dni.
Kalendarz imprez na 2019 rok
Kalendarz imprez na 2019 rok_2
<< Czerwiec 2020 >>
Pn Wt Sr Cz Pi So Nd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Strona Główna | Redakcja | Regulamin | Polityka Prywatności
© 2008-2020 dobra24.pl
Inspektorem ochrony danych jest Pani Ewa Galińska.
Kontakt mailowy ispektor@osdidk.pl tel. 531 641 425
software, design, hosting by Dobranet.pl