Z życia gminy

Inwentaryzacja Azbestu - obowiązek dla właścicieli nieruchomości

Inwentaryzacja Azbestu - obowiązek dla...

Zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest, obowiązkiem właścicieli i zarządców przy użytkowaniu obiektów, urządzeń instalacji i innych miejsc zawierających azbest jest dokonywanie corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.

Termin zakończenia usuwania azbestu na terytorium Polski określono na rok 2032. 

Wykorzystujący wyroby azbestowe sporządza informację o wyrobach zawierających azbest w dwóch egzemplarzach:

  • osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają informację odpowiednio burmistrzowi ;

  • pozostałe podmioty (np. przedsiębiorcy) przedkładają informację w formie pisemnej marszałkowi województwa.

Drugi egzemplarz należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.

Wzór formularza do sporządzenia informacji w załączniku.

Uaktualnioną informację należy składać do 31 stycznia 2025 r. w:

  • w Urzędzie Miejskiego w Dobrej Plac Wojska Polskiego 10; 62-730 Dobra
  • przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Dobrej Plac Wojska Polskiego 10; 62-730 Dobra
  • przesłać drogą elektroniczną: e-puap, e-doręczenie

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (63) 279-99-23  lub w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej,  Referat Infrastruktury, Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska
i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Dobrej pokój numer 5.

Zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest, obowiązkiem właścicieli i zarządców przy użytkowaniu obiektów, urządzeń instalacji i innych miejsc zawierających azbest jest dokonywanie corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.

Termin zakończenia usuwania azbestu na terytorium Polski określono na rok 2032. 

Wykorzystujący wyroby azbestowe sporządza informację o wyrobach zawierających azbest w dwóch egzemplarzach:

  • osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają informację odpowiednio burmistrzowi ;

  • pozostałe podmioty (np. przedsiębiorcy) przedkładają informację w formie pisemnej marszałkowi województwa.

Drugi egzemplarz należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.

Wzór formularza do sporządzenia informacji w załączniku.

Uaktualnioną informację należy składać do 31 stycznia 2025 r. w:

  • w Urzędzie Miejskiego w Dobrej Plac Wojska Polskiego 10; 62-730 Dobra
  • przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Dobrej Plac Wojska Polskiego 10; 62-730 Dobra
  • przesłać drogą elektroniczną: e-puap, e-doręczenie

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (63) 279-99-23  lub w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej,  Referat Infrastruktury, Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska
i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Dobrej pokój numer 5.

Pliki do pobrania

  • Informacja o wyrobach zawierających azbest.doc - 57kB Pobierz
Ogłoszenie z dnia 16 maja 2025 roku o złożeniu oferty...

Ogłoszenie z dnia 16 maja 2025 roku...

Ogłoszenie Burmistrza Dobrej z dnia 16.05.2025 r. w sprawie upublicznienia oferty na realizację zadania publicznego. W związku ze złożoną do Urzędu Miejskiego w Dobrej dnia 16.05.2025 r....

Ogłoszenie z dnia 16 maja 2025 roku o złożeniu oferty...

Ogłoszenie z dnia 16 maja 2025 roku...

Ogłoszenie Burmistrza Dobrej z dnia 16.05.2025 r. w sprawie upublicznienia oferty na realizację zadania publicznego. W związku ze złożoną do Urzędu Miejskiego w Dobrej dnia 13.05.2025 r....

Ogłoszenie z dnia 15 maja 2025 roku o złożeniu oferty...

Ogłoszenie z dnia 15 maja 2025 roku...

Ogłoszenie Burmistrza Dobrej z dnia 15 maja 2025 r. w sprawie upublicznienia oferty na realizację zadania publicznego. W związku ze złożoną do Urzędu Miejskiego w Dobrej dnia 12.05.2025...

Ogłoszenie XIII edycji konkursu dla organizacji...

Ogłoszenie XIII edycji konkursu dla...

Wielkopolska Odnowa Wsi 2020+ Ogłoszenie XIII edycji konkursu dla organizacji pozarządowych 30 kwietnia 2025 roku Zarząd Województwa Wielkopolskiego przyjął uchwałę w sprawie...

15 maja 2025 roku upływa termin płatności II raty podatku

15 maja 2025 roku upływa termin...

Informujemy, że 15 maja 2025 roku upływa termin płatności II raty podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości.  Informacje w sprawie uiszczania podatku można uzyskać w...

Zapraszamy radnych wszystkich kadencji na uroczystą...

Zapraszamy radnych wszystkich...

Świętujemy 35-lecie Samorządu Terytorialnego! Związek Gmin Powiatu Tureckiego serdecznie zaprasza Radnych Rady Rady Miejskiej w Dobrej – wszystkich kadencji od 1990 roku – na...

BIEGI EUROPA TU-rek

BIEGI EUROPA TU-rek

Zachęcamy do zapisów i udziału w BIEGU EUROPA TU-REK 1 MAJA 2025 R. START O GODZINIE 10.00 Dla najlepszych zawodników z I, II i III miejsca organizatorzy przewidują nagrody....

EDUKACJA - POMYSŁ NA BIZNES W ROLNICTYWIE

EDUKACJA - POMYSŁ NA BIZNES W...

EDUKACJA – POMYSŁ NA BIZNES W ROLNICTWIE W okresie od 26 maja do 9 czerwca 2025 r. Lokalna Grupa Działania (LGD) Turkowska Unia Rozwoju – T.U.R. przeprowadzi dwa naboru dedykowane...